shadow

Du har lige checket ind i lufthavnen, kufferten sendt med bagagebåndet med kurs mod flyet mod Italien og nu er det bare at vente til der kaldes ud til at boarde flyet. Forventningerne og glæden ved den forstående ferie er høje, lige indtil det bliver annonceret i lufthavnens højtaler at flyet er lidt forsinket. Hvorefter det så bliver annonceret at flyet er endnu mere forsinket, for til sidst først at komme afsted flere timer efter den forventede afgang. Møg-irriterende start eller måske afslutning på en dejlig ferie i Italien.

Ikke alle flyselskaber er særlig gode til at informere deres passagerer om at det faktisk er muligt at få kompensation hvis flyet er mere end 3 timer forsinket. Desværre føles det nogle gange som om at de bevidst undlader at fortælle passagererne om deres rettigheder, ellers står det med meget, meget små bogstaver et perifert sted i en købsaftale.

Men heldigvis findes der folk som har sat sig fuldstændig ind i reglerne for kompensation og godtgørelse når flyet er forsinket eller ender med at blive helt aflyst. Når du står i lufthavnen med familie og bagage kan det godt virke uoverskueligt at skulle til at kæmpe med/mod et flyselskab eller rejseselskab for at bevise at det var forsinket eller aflyst.

Hvis du ikke gider bruge tid eller overskud til at sætte dig ind i reglerne for flyrejser, så kan du kontakte firmaet Flyhjælp som vil være dig behjælpelig med at tage sagen op overfor flyselskabet eller rejsebureauet.

Du kan læse meget mere om hvad de kan tilbyde, på firmaets hjemmeside – www.flyhjælp.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*